In memoriam Bob Daelemans

Op 27 oktober 2013

Het is een donderdag in oktober, de zon schijnt nazomers door de ruiten. De zomer loopt op zijn tweede adem en de bomen verliezen hun eerste bladeren. Op mijn computer loopt een bericht binnen “Bob DAELEMANS, 70 jaar, lid N-VA is overleden”. Met ongeloof staren we naar het scherm waar het bericht in versteven letters op ons netvlies wordt geprojecteerd. Vorig weekend spraken we mekaar nog via telefoon.

N-VA verliest een lid, een medekandidaat (7e op de lijst bij de gemeenteraadsverkiezingen 2012) en blijft verweesd achter.

Bob was een man met een niet-aflatend doorzettingsvermogen, die ondanks alle tegenslagen in zijn levensloop niet moest weten van klagen of zagen, maar zich integendeel  bleef inzetten in het maatschappelijk leven. Zo was hij jarenlang voorzitter van de Kortessemse gehandicaptenraad en zetelde hij ook als gemeenteraadslid.

Bob was een schipper, een man voor alle seizoenen, die recht door zee gewend was verder dan de eerste golf naar het einde te kijken. Hij streefde zijn doelstellingen na op een eerlijke, geloofwaardige en spontane wijze, wat respect afdwong bij hen met wie hij in contact kwam.

N-VA Kortessem biedt zijn nabestaanden en familie haar oprecht medeleven aan bij het verlies dat hen treft.

Moge de herinnering aan die onvergetelijke Bob hen sterkte bieden.