Gelijke behandeling voor alle Limburgse gemeenten

Op 30 januari 2016, over deze onderwerpen: Provincie

In het Belang van Limburg viel enige tijd geleden te lezen dat gedeputeerde voor toerisme Igor Philtjens in zijn gemeente Alken zonder schroom cadeautjes uitdeelde aan alle gemeenteraadsleden. Het ging over een jaargezinsabonnement voor Bokrijk en lederen vel waarmee een portefeuille gemaakt kan worden. Dit is N-VA gemeenteraadslid en kersvers fractieleider Wesley Servaes niet ontgaan en kaarte dit voorval aan tijdens de gemeenteraad van vrijdag 29 januari: “Alle burgers zijn gelijk voor de wet. Hier in Limburg betalen u en ik toch in dezelfde verhouding provinciebelastingen? Daarom vind ik het niet kunnen dat de gedeputeerde raadsleden uit de ene gemeente bevoordeeld heeft.”

Wesley vroeg het college van burgemeester en schepenen dan ook om officieel klacht in te dienen bij de gouverneur en Bestendige Deputatie en pleit voor een eerlijke verdeelsleutel. Dit bijkomend punt op de agenda werd goedgekeurd. Wordt vervolgd!