Landbouwschade melden bij de gemeente Kortessem

Op 3 augustus 2019

Tot 6 augustus kunnen landbouwers met teelten binnen de grenzen van de gemeente Kortessem bij de gemeente melding maken van schade die ze door de recente hittegolf  hebben geleden.  Dit is de eerste stap naar de vaststelling van schade door de schattingscommissie.

De schattingscommissie doet de officiële vaststelling van schade aan land-en tuibouwteelten door natuurlijke omstandigheden. De uitzonderlijke hitte en droogte zijn nog niet erkend als ramp in het kader van schade aan landbouwteelten. Oogstverlies, met als gevolg uitzonderlijk beroepsverlies, beïnvloedt de regels van de forfaitaire grondslagen van aanslag en vermindering van de onroerende voorheffing. Schade melden kan via het mailadres  milieudienstkortessem.be  of door de aanvraag af te geven aan het onthaal van het gemeentehuis.  Opgelet :  het aanvraagformuliet moet vergezeld zijn van een copie van de verzamelaanvraag van 2019.